علی (ع) در قرآن: ریسمانی تا خدا

موعود نامه

مي نويسم براي مردي كه چهار گوشه قلبش شكسته است . . .

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ موعود نامه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

نمی دانم چقدر اهل کوهنوردی هستید؛ امّا اگر تا به حال از کوهی صعود کرده باشید می دانید که بالا رفتن و به قله  رسیدن، تازه نصف راه است و چیزی سخت تر از بالا رفتن هم وجود دارد: «پائین آمدن» که با خطر سقوط همراه است. در برخی از کوه ها، گاهی اوقات، آنقدر شیب دامنه تند است که کنترل و هماهنگ کردن پا و دستمان را از دست می دهیم و تا لبه ی کوه بطور کاملاً ترمز بریده می دویم؛ همین جا بایستید و تصور کنید در لبه ی کوه و در حال سقوط هستید: اگر حق انتخاب داشته باشید، به شاخه ی تنومند یک درخت آویزان می شوید یا به گیاهان خودروی کنار کوهپایه چنگ می زنید؟!

طبیعی است – حتی اگر اهل کوهنوردی نباشید- چیزی که ریشه ی مختصری در خاک دارد را برای چنگ زدن و نجات پیدا کردن از خطر سقوط انتخاب نمی کنید. این یک «انتخاب عاقلانه» است.

چنگ زدن و به اصطلاح دینی «تمسُّک جستن»، از انتخابهای عاقلانه ی دین اسلام محسوب می شود. جایی که شما باید، برای نجات پیدا کردن از خطر گمراهی، به یکی از گزینه های پیش رویتان چنگ بزنید: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا... (1) (همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید...)

حالا بیایید خودتان را بگذارید به جای مسلمانانی که رسول اکرم (صلی الله علیه  وآله) را دفن کردند و اکنون میان انتخابهای پیش رو مانده اند. البته اغلب مردم در آن دوره، بدون توجه به حدیث غدیر و حدیث ثقلین و ده ها بار تاکید رسول خدا (ص) درباره ی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، دستشان به ریسمان محکمی بند نشد.

رسول خدا (ص) فرمودند: «هر كس دوست دارد به كشتى نجات سوار شود و به ريسمان محكم چنگ بزند و به ريسمان خدا پناه برد، على را دوست داشته باشد و هدايت كنندگان از فرزندان او را پيشواى خود قرار دهد.» (2)

همچنین فرمودند: «ولايت علىّ بن ابى طالب (ع) حصار من است پس هر كس داخل در حصار من شود از عذاب من ايمن خواهد بود.» (3)

امام صادق (ع) نیز فرمودند: «ما همان «حبل اللّه» هستيم كه در اين آيه آمده: «و اعتصموا بحبل اللّه جميعا» پس كسى كه به ولايت علىّ بن ابى طالب (ع) چنگ زده، به نيكويى چنگ زده است. هر كس به آن چنگ زند مؤمن است و هر كس آن را رها كند از ايمان بيرون رفته است.» (4)

آری! مولای ما، علی (ع)، امیر بی نظیری است که اگر عالمی به او بیاویزند، با ریشه های عمیق ایمان و فضائلش، همه را از خطر سقوط می رهاند: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً...


نظرات شما عزیزان:

جشنواره امام هستي
ساعت4:36---28 خرداد 1392
سلام
جشنواره امام هستی با محوریت امام زمان (عج)
در دو موضوع گرافیک و وبلاگ نویسی با جوایز ارزنده
منتظر حضور شما هستيم
www.contest.islamee.ir


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ] [ 21:46 ] [ گمنام ]

[ ]